Velká loď potřebuje výkonný motor, aby vyvinula tah. Proto potřebuje lodní šroub s malým stoupáním, kterému se také říká lodní pohon. Stručně řečeno, vrtule je pravděpodobně nejdůležitější součástí každého lodního motoru.

Vrtule lodního motoru funguje takto: když se lopatka pohybuje směrem dolů, tlačí vodu dolů a dozadu (podobně jako při plavání). Zároveň se voda musí rychle pohybovat za lopatkou, aby zabrala zbývající prostor. Tím vzniká rozdíl tlaku mezi oběma stranami lopatky. Za lopatkou bude působit kladný tlak, který vodu tlačí, a před lopatkou bude působit záporný tlak, který vodu táhne. Tyto reakce probíhají na všech lopatkách vrtule při každé otáčce vrtule. Rozdíl tlaků způsobuje, že voda je vtahována do vrtule a hnána za ní, přičemž princip činnosti je totožný s ventilátorem, který vzduch vtahuje zpět a "vrhá" jej dopředu.

Vrtule, motor a vše, co je k němu připojeno, je tedy zároveň taženo i tlačeno vodou. Vrtule lodního motoru táhne vodu zepředu přes pomyslný kruh, který je o něco větší než její průměr. Při otáčení vrtule zrychluje taženou vodu a tlačí ji přes pomyslný kruh, který je menší než průměr samotné vrtule.

Podívejte se na naši kompletní nabídku a objednejte si dvoulistou, třílistou nebo čtyřlistou vrtuli, která dodá vaší lodi větší výkon.